شخصیت شناسی از روی حس چشایی و خوراکیهای مورد علاقه

تمام اطلاعاتی که ما از جهان پیرامون خود داریم از طریق حواس ما بدست می‌آید. حواس ، ما را از خطرات احتمالی آگاه می‌سازد و اطلاعات لازم را برای تفسیر رویدادها و پیش بینی آینده در اختیار می‌گذارد. همچنین از راه حواس است که لذت و درد را احساس می‌کنیم، رنگها را تشخیص می‌دهیم. همه این اطلاعات به ما کمک می‌کنند تا فرآیندهای پیچیده‌تری چون ادراک و شناخت را داشته باشیم. در واقع بدون حواس این فرآیندها نیز اتفاق نخواهد افتاد و ما نخواهیم توانست تواناییهای دیگر ذهنی خود را بکار بگیریم.

با توجه به علاقه‌ای که روانشناسان به بررسی اینگونه فرآیندهای پیچیده و درک آنها دارند در مرحله اول لازم به نظر می‌رسد که از گامهای اولیه آغازین این فرآیندها اطلاعات کامل داشته باشند. از اینجاست که به بررسی چگونگی احساسات انسان می‌پردازند. روانشناسان احساس تلاش می‌کنند از راه پروژهش کاربردی در زمینه فرآیندهای حسی سعی دارند توانایی تمییز و تفسیر محرکهای حسی را در آدمیان تعیین ‌کنند تا این توناییها بر الزامات تکالیف گوناگون منطبق شود.

حس چشایی

بررسی اجزا درگیر حس چشایی ، ارتباط آنها با ادراک چشایی ، تأثیرات روانی از بین رفتن چشایی و تفاوتهای فردی در ادراک چشایی از جمله مباحث مورد علاقه روانشناسی احساس است. تفاوتهای فرهنگی در ترجیحات مربوط به مزه‌ها نیز اغلب مورد بحث و جالب توجه روانشناسان بوده است. برخی از فرهنگها گرایشات بیشتری نسبت به یک مزه نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد ترجیحات چشایی به مسائل فرهنگی ، جغرافیایی ، آب و هوا و ... ارتباط دارد.

روانشناسها از الگوها و مسائل مختلف استفاده میکنند تا با توجه به تحقیقات خود به شخصیت انسان ها پی ببرند.اکنون میخواهیم بدانیم چگونه شخصیت شناسی از روی حس چشایی و طعم و مزه غذا و خوراکی ها وجود دارد.


آجیل خوراکی مورد علاقه بی خیال ها!
اگر یک فرد آجیل خور هستید و این خوراکی های طبیعی را به هله هوله های دیگر ترجیح می دهید، باید بگوییم که شما یک فرد بی خیال هستید که با وجود داشتن این شخصیت، دیگران را هم خوب درک می کنید و می فهمید البته درک خوبی هم از شرایطی که در آن هستید دارید و این خصلت به شما در زندگی تان کمک می کند.

چوب شور خوراکی مورد علاقه خلاق ها!
اگر شما فردی خلاق هستید که همیشه ایده های جدیدی درسردارید و از عملی کردن شان هم نمی ترسید، چوب شور یکی از انتخاب های شما خواهد بود. دوست داران این خوراکی شخصیت ریسک پذیری دارند که همیشه ایده های تازه ای در سر دارند و کمتر از ایده های حاضر و آماده پیروی می کنند.

چیپس سیب زمینی تقدیم به دوستداران رقابت!
اگر شما یک فرد بلندپرواز هستید که زندگی برای تان عرصه رقابت کردن و پیروز شدن است، به احتمال زیاد سراغ چیپس سیب زمینی خواهید رفت.
 

خوراکی مورد علاقه متفکرها: میوه ها!
دوستداران میوه، ذهنی قوی و قدرتمند دارند. آن ها برای انجام هرکاری و عبور از هر مرحله از زندگی شان، حسابی فکر می کنند و بعد از گرفتن یک نتیجه منطقی وارد عمل می شوند. آن ها بی گدار به آب نمی زنند و منطق در زندگی شان حرف اول را می زند.

باهوش ها، پنیر و خیارشور می خورند
افرادی که ساندویچ پنیر و خیارشور را به دیگر انواع ساندویچ ها ترجیح می دهند به احتمال زیاد اشخاصی باهوش و با ضریب هوشی بالا هستند.

نان سفید و همبرگر، انتخاب آینده نگر ها
دوست دارید همبرگرتان در یک سالاد پر از سس غوظه بخورد و ترجیح می دهید که چنین اتفاقی در یک نان تازه سفید بیفتد؟ پس باید هنگام انتخاب چنین غذایی به خودتان افتخار کنید. زیرا شما یک شخصیت آینده نگری هستید و آرام آرام مقدمات رسیدن به زندگی که دوست دارید را فراهم خواهید کرد.
 

گوشت ورقه ای گاو متعلق به عجول هاست
ساندویچ رست بیف اولین انتخاب شماست؟ باید بگوییم که کمی عجول هستید و دوست دارید در یک چشم به هم زدن تمام تفکرات تان محقق شود. افرادی که عاشق ساندویچ حاوی گوشت ورقه شده گاو هستند، اغلب شخصیت شتاب زده ای دارند.
 

برون گرا ها جوجه خور هستند
سـاندویچ جوجـه، جوجه کباب، جوجه چینی، بال کبابی و غذاهایی از این دســت انتخاب برون گراهاست این ها افراد برون گرا از میان انتخاب های فراوانی که پیش روی شان قرار دارد، بیشتر ترجیح می دهند ساندویچ جوجه بخورند.
 

تخم مرغ و مایونز انتخاب خانه دار ها
خب، این یک انتخاب کاملا سنتی است که زیاد هم با شخصیت جوان های امروزی سازگار نیست اما اگر شما از میان انتخاب های رنگارنگ مدرن، باز هم سراغ این گزینه قدیمی می روید، باید بگوییم که ماندن در خانه را به هرچیزی ترجیح می دهید و حتی دوست دارید شغل تان را هم در خانه انجام دهید. افرادی که ساندویچ تخم مرغ با سس مایونز را دوست دارند، واقعا اهل ماندن در خانه هستند.

تن ماهی و ذرت، تقدیم به بلند پرواز ها
انسان های بلند پرواز معمولا ساندویچ سنتی تن ماهی با ذرت شیرین را ترجیح می دهند. به احتمال زیاد این افراد به جای سفارش دادن یک همبرگر در روزی که غذای گرم در خانه ندارند، یک تن ماهی می خرند و آن را با انواع و اقسام ذرت هایی که در مغازه ها موجود است تزئین می کنندو می خورند.

حساس ها میگو می خورند
غذاهای دریایی را خیلی از افراد دوست دارند و خیلی های دیگر هم به دلیل خواص بسیار این غذاها سراغ شان می روند اما محققان می گویند، افرادی که شخصیت حساسی دارند، ساندویچ میگو با نان قهوه ای و سبوس دار را بیشتر انتخاب می کنند.